Oliy taʼlim tizimini miqdoriy va sifat ko‘rsatkichlari asosida baholashning kompleks metodologiyasi

Oliy taʼlim tizimini miqdoriy va sifat ko‘rsatkichlari asosida baholashning kompleks metodologiyasi

Авторы

  • Hakimova Mushtariybonu Hamid qizi
  • Bozorova Muazzam Hamid qizi

##semicolon##

https://doi.org/10.5281/zenodo.15206179

##semicolon##

oliy ta’lim, sifat baholash, reyting metodologiyasi, ilmiy-tadqiqot faoliyati, xalqaro hamkorlik, ta’lim sifati, global raqobatbardoshlik.

Аннотация

Ushbu maqola O‘zbekiston oliy ta’lim tizimini miqdoriy va sifat ko‘rsatkichlari asosida baholash uchun yangi
kompleks metodologiyani taklif etadi. Taklif etilayotgan metodologiya QS, THE va Shanghai ARWU kabi ilg‘or xorijiy
tajribalarni milliy qadriyatlarni hisobga olgan holda birlashtiradi. Yangi usul global raqobatbardoshlikni oshirish bilan birga,
O‘zbekistonning ma’naviy-ijtimoiy maqsadlarini qo‘llab-quvvatlaydi.

Author Biographies

Hakimova Mushtariybonu Hamid qizi


Toshkent xalqaro moliyaviy boshqaruv va texnologiyalar universiteti o‘qituvchisi,
Toshkent davlat iqtisodiyot universiteti mustaqil izlanuvchisi

Bozorova Muazzam Hamid qizi


Yangi asr universiteti o‘qituvchisi,
Toshkent davlat iqtisodiyot universiteti mustaqil izlanuvchisi

References

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 7-iyundagi “Oliy ta’lim muassasalari reytingini aniqlash

tartibini takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi 467-son qarori. www.lex.uz.

Baty, P. (2017). The Times Higher Education World University Rankings: Methodology and Transparency. Times Higher

Education.

Hazelkorn, E. (2015). Rankings and the Reshaping of Higher Education. Palgrave Macmillan.

Liu, N. C., & Cheng, Y. (2005). The Academic Ranking of World Universities. Higher Education in Europe, 30(2), 127-

Marginson, S. (2014). University Rankings and Social Science. European Journal of Education, 49(1), 45-59.

Salmi, J. (2009). The Challenge of Establishing World-Class Universities. World Bank Publications.

Downloads

Опубликован

2025-04-07
Loading...