O‘zbekiston turizmida XXR bozori va bunda smart turizmning o‘rni

O‘zbekiston turizmida XXR bozori va bunda smart turizmning o‘rni

Authors

  • Temur Mirzayev

DOI:

https://doi.org/10.55439/GED/vol1_issmaxsus%20son/a607

Keywords:

karantin, lockdown, avia-cheklov, Janubi-Sharqiy Osiyo, Shopping turizm, smart turizm, ochiq osmon siyosati, Shanhay Hamkorlik Tashkiloti, Samarqand sammiti, Ipak Yo‘li, yumshoq kuch (soft power), ichki turizm, Chinese-friendly.

Abstract

Xitoy turizm bozori koʻlami juda katta va dunyo boʻylab xorijiy sayyoh qabul qilishga moslashgan
barcha mamlakatlar top-5 ligida Xitoy Xalq Respublikasidan keladigan sayyohlar turadi. Janubi-sharqiy Osiyo
mintaqasi uchun esa eng katta bozordir va ASEAN mintaqasi davlatlarining 22% foiz sayyohlarni yetkazib
beradi. Covid-19 pandemiyasi sababli bu bozorning yopilishi koʻplab iqtisodiyotlarda salbiy aks etdi va lockdown
siyosati bekor qilingach, bu bozor uchun kurash boshlandi. Bu kurashda Oʻzbekiston ham tarixiy aloqalar
va siyosiy hamkorlik aloqalaridan foyda lanish tez mevasini berishi tayin, xususan, ShHT doirasidagi
strategik hamkorlik va hukumat qarori bilan XXR fuqarolari uchun 10 kunlik viza rejimining bekor qilinishi bu
ishlarning yanada tezlashtirishga xizmat qiladi. Ammo bu bozorning oʻziga xos taraflari – til, smart texnologiyalari,
internet makonidagi avtonomlik alohida yondashuvni talab etadi. Izlanish aynan shu yoʻnalishlarni
ajratish va tahliliga bagʻishlanadi.

Author Biography

Temur Mirzayev

Sharqshunos, Turizm ekspert

Downloads

Published

2023-12-15
Loading...