Milliy mahsulotlarni tashqi bozorlarga olib chiqishdagi to‘siqlarni bartaraf qilish choralari
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.15280527Keywords:
milliy mahsulotlar, tashqi bozor, eksport, savdo to‘siqlari, bojxona rasmiyatchiliklari, sertifikatlash, transportlogistika, xalqaro talablar, raqobatbardoshlik, iqtisodiy rivojlanishAbstract
Ushbu maqolada O‘zbekistonning 2023-yil yanvar-mart oylaridagi tashqi savdo ko‘rsatkichlari tahlil qilingan.
Eksport hajmining 2,9% ga kamayishi va import hajmining 23,4% ga oshishi natijasida $3,4 milliard miqdorida savdo
balansining salbiy ko‘rsatkichi kuzatilgan. Maqolada eksport hajmini oshirish, importni optimallashtirish va tashqi savdo
ko‘rsatkichlarini yaxshilash uchun zarur bo‘lgan chora-tadbirlar ko‘rib chiqilgan. Eksport diversifikatsiyasi, xalqaro
hamkorlikni kuchaytirish va logistika infratuzilmasini rivojlantirish ushbu muammolarni bartaraf etishning asosiy yo‘llari
sifatida taklif etilgan.
References
Bekmurodov A. “O‘zbekiston iqtisodiyotining eksport salohiyati: muammolar va yechimlar” – Toshkent: Iqtisodiyot
nashriyoti, 2018.
Yuldashev R. “Tashqi savdoni liberallashtirish va uning milliy iqtisodiyotga ta’siri” – Toshkent: Fan va texnologiya, 2020.
Arifov X. “Eksport va importning milliy iqtisodiyotga ta’siri” – Toshkent: Moliya, 2017.
Islomova S. “Xalqaro savdo integratsiyasining milliy mahsulot eksportidagi roli”– Toshkent: Iqtisod va statistika, 2021.
Bobomurodov D. “O‘zbekistonda iqtisodiy islohotlarning tashqi savdoga ta’siri” – Toshkent: Universitet nashriyoti, 2022.
Sharipov Z. “Logistika infratuzilmasini rivojlantirishning tashqi savdodagi ahamiyati” – Toshkent: Ilmiy nashr, 2020.
Umarova O. “Milliy mahsulot eksportini rivojlantirish yo‘llari” – Toshkent: Iqtisodiyot va statistika, 2019.
Stat.uz sayti
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 YASHIL IQTISODIYOT VA TARAQQIYOT

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.